A céges autó bonyolultabb, mint hittem
Érdemes tudatosabban élni. Erre jöttem rá. Most nem az egészségre gondolok, hanem inkább anyagi dolgokra. Ha az ember átlátja, hogy mire miért és mennyit költ, akkor szerintem az sokat segít az egész anyagi helyzet javításában, és ezzel együtt pedig a jobb életszínvonal megteremtésében.
Az én munkahelyem több dologgal is támogatja azt, hogy jobban tudjuk végezni a munkánkat, és hogy jobban érezzük magunkat a hétköznapokban; biztonságban; stabilitásban. Például céges telefont kapunk. Ez fontos azért, hogy külön tudjuk tartani és intézni a privát ügyeinket a céges ügyeinktől. Nem tartom jónak, amikor valaki egy telefonon, egy alkalmazásban kezeli a privát email fiókját és a munkahelyi fiókot. Félreértésekhez, hibákhoz vezethet nagyon könnyen.
Mivel már régebb óta vagyok a cégnél és meg vannak elégedve a munkámmal, ezért nemrég céges autó lízingelésének lehetőségét ajánlották fel nekem. Ennek nagyon megörültem, viszont arra jöttem rá, hogy szinte semmit nem tudok ennek sem az anyagi, sem a jogi hátteréről. Amikor ezt említettem egy senior kollégának, akkor ő javasolta, hogy nézzem meg itt a különféle autóbérlési lehetőségeket, és utána kérdezzek nyugodtan tőlük is.
Mivel eddig más munkahelyen sem volt lízingelt autóm, ezért tényleg vakon kezdtem el nézegetni a lehetőségeket eleinte, úgyhogy örültem, mikor a kollégák ajánlották a flottakezeles.hu-t. Bár az az igazság ez nem is csak magánembereknek szól, hanem sokkal inkább a munkáltatóknak, cégeknek, a lízingbe és bérbeadóknak.
Az oldalon részletesen elmagyarázzák, hogy milyen pénzügyi termékek és szolgáltatások is pontosan a hitel, a lízing, a tartós bérlet, hogy mennyi ÁFA-t kell fizetni egy lízingelés során, satöbbi. A különféle finanszírozási formák is magyarázatra szorulnak; ezek is össze vannak szedve pontról pontra, érthetően.
Ha például az ember lízingel egy autót, akkor az rendesen csak akkor lesz az övé, hogyha az utolsó részletét is kifizette. Mindaddig az amortizáció, a könyvelés az a cég, a lízingbeadó feladata. A költségelszámolás egy nagy spórolási lehetőség lehet, bár nem nekem, használónak főként, hanem inkább a vállalatnak. A cég a törlesztőrészlet kamattartalmát és az amortizációt el tudja számolni költségként. Törlesztésnél ez nagyjából 5-10 % a törlesztőrészletekből.
Na én is lassan belekavarodom… Igyekeztem nagyon átnézni az oldalt, és arra jutottam, hogy az oroszlánrészét inkább ráhagyom a facility-sekre a cégnél. Ők az az osztály, akik az összes használati tárgyunkkal foglalkoznak. A bútorokkal, az iroda berendezéseivel, a telefonokkal, és persze az autókkal. A flottakezeles.hu elég sok jó ajánlattal rendelkezik az autó flottázáson belül is. Olvastam arról, hogy ők nem hívei például a nyílt végű pénzügyi lízingnek. Ezt nem tudom egyébként megerősíteni, nekem nagyon szimpatikus pénzügyi megoldásnak tűnik, viszont az tagadhatatlan, hogy azért jó néhány ellenérvet is fel tudtak hozni ellene. Például az adózást és a NAV-val való kapcsolatot.
Még nem néztem ki egy konkrét autót, mert most az a tervem, hogy először megmutatom a facility-s kollégáknak ezt az oldalt itt, és csak utána kezdek el nézelődni. Ők tudni fogják, mi fér bele a vállalati büdzsébe, de nekem úgy tűnik, hosszú távon sok időt és pénzt tudnánk megspórolni azzal, ha a menedzsereknek és igazgatóknak kiadott gépjárművek nem össze-vissza lennének kezelve. Egy kézben kellene összpontosítani ezeket, és akkor a cég is átlátná az autókkal járó kiadásokat.
Az biztos, hogy ezt nem lehet egy pár telefonhívásban és emailben elintézni.
Ti lízingeltetek már autót? Mi a véleményetek róla?