Problémamegoldás egy telefonhívással

Annyira hozzászoktunk, hogy mindenkinek van mobilja, hogy észre sem vesszünk, amikor éppen óriási hasznát vesszük. Mobiltelefonnal el tudjuk intézni a kapcsolattartást, a vásárlást, és manapság azt használjuk zenelejátszónak és fényképezőgépnek is. De azért a legfontosabb funkció mégis csak az, hogy bármikor fel tudunk hívni valakit, és ezzel akár problémákat is meg tudunk oldani.

Mesélte egy ismerősöm, aki ceremóniamesterként dolgozik, hogy nem egy olyan szituáció volt már, amikor esküvőn is hasznára vált a mobiltelefonja. Egyszer például a vőlegény nagyon hiányolt valakit a násznépből, nem tudta elképzelni, hogy nem akart eljönni az esküvőjükre, de nem volt ideje telefonálni a sok program közt. Kata elkérte a számát, és felhívta a pár helyett, míg ők kreatív fotózáson voltak. Kiderült, hogy azt hitte az illető, hogy másnap lesz az esküvő! Szerencsére, közel lakott a lagzi helyszínéhez, így csak a ceremóniáról késett le, a vacsorára odaért, és a buliból is kivette a részét! A ceremóniát pedig megnézte később egy másik vendég mobiltelefonján, szóval nem annyira maradt le róla!

Egy alkalommal a menyasszony melltartójáért kellett elugrani, másik esetben a menyecskeruháért – az izgatott menyasszonyok nagyon feledékenyek! Ezeket a helyzeteket ügyintéző taxival és násznép tagjaival oldotta meg, egy-egy telefonhívással! Egy ceremóniamesternek ugyanis nem csak az a feladata, hogy terelje a násznépet, koordinálja a szolgáltatókat és fokozza a hangulatot, hanem, hogy a felmerülő problémákat még azelőtt kezelje, mielőtt a házaspár be-stresszel miatta! Kihívásokkal teli ez a szakma is, az biztos!

Azt is mesélte az ismerősöm, hogy ő arra biztatja az érdeklődőket a honlapján, hogy küldjék meg a mobil számukat, és ő felhívja őket – ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a kapcsolatfelvételnek, és a szóbeli kommunikáció sokkal személyesebb, mint az email-beli. Ha hallod a másik fél hangját, az már egy kis bizalmat szül, még akkor is, ha egy mobilkészüléket tartasz a füledhez. A hívások alkalmával el szokta mondani, hogy milyen módszerrel dolgozik, mire számíthat tőle a pár: forgatókönyvet készít velük egyeztetve, amibe minden részlet bekerül, így nem lesz kérdéses elem. A Nagy Nap előtt egyeztet (telefonon) a szolgáltatókkal: a fotóssal, videóssal, Dj-vel vagy zenekarral, helyszínnel.

Persze a leghatékonyabb a személyes találkozó. Olyankor általában egy órát beszélget a párokkal, már nagyjából fel is vázolja az esküvőjük menetét, és kifejti az árajánlatát. Az árajánlata függ a helyszíntől, mert úti költséget kell számolnia, és a létszámtól, mert 200 ember sokkal több koncentrációt és kihívást jelent, mint egy 40 fős násznép. Néha szokott kedvezményt adni, ezzel a fogással sok szolgáltató él.

Természetesen a honlapja is mobilra-optimalizált, hiszen manapság szinte mindenki mobiltelefonon netezik, az asztali számítógépet és laptopot inkább munkához használják az emberek. Az oldalán viszont nem található meg a mobilszáma, mert nem szeretnék, hogy csak úgy felhívnák, és nem tudná meg a telefonálók nevét és email címét. De amikor az érdeklődők megadják a bizalmat és elküldik az elérhetőségeiket, kapnak egy levelet tőle, amiben benne van az elérhetősége, szóval ha nem tudják kivárni, megelőzhetik, és felhívhatják ők! De ő egy olyan ceremóniamester, aki 24, hétvége esetén 48 órán belül minden érdeklődőt felhív, mert egyszer megtörtént vele, hogy az egyik telefonáló közölte vele, 10 perce állapodott meg valaki mással – szóval fontos a gyorsaság, és ezt is lehetővé teszik a mobiltelefonok!