Telefonfüggőség

Talán senkinek sem kell bemutatni a mobiltelefon-függőséget. Ez napjaink egyik legelterjedtebb jelensége. Véleményem szerint rengetegen szenvednek ettől. Persze, mivel egy fajta függőségről beszélünk, így nagyon sokaknak fel sem tűnik, hogy függők lennének és olyan sokat nézik a telefonjukat.

Nem egy barátomnak vagy ismerősömnek mondtam már, hogy legalább egy 10 percre ne nyúljon hozzá a telefonjához és hagyja békén. Ilyenkor néha olyan, mintha megsérteném őket, mert nekik tényleg fel sem tűnik, hogy állandóan azt bámulják. Pedig én csak segíteni szeretnék vele.

Néha már arra is gondoltam, hogy indítanék egy amolyan elvonó tanfolyamot, ahol az embereknek azt lehetne tanítani, hogy hogyan tudnak leszakadni a telefonjukról és hogyan tudnak szünetet tartani. Mert bizony sok embernek ezt meg kellene tanítani, hogy tudatosak legyenek.

Ugyanakkor azt is elmondhatom, hogy sok érdekes dologra is bukkantam már a mobiltelefonnal. Például Szabó Szilvia oldalára, a https://szilvia-logopedia.hu/iras-elokeszito-iraselemek-finommotorika-grafomotoros-fejleszto-feladatok.php weblapra. Egészen egyszerűen azért, mert a gyermekemnek kerestem egy olyan segítséget, amivel könnyebben tudja venni az iskola eleji akadályokat és így találtam rá erre az oldalra.

Az oldal Szabó Szilvia könyvéről szól, amely a Látogatás a vonalak birodalmába címet viseli és elsősorban az 5 és 7 év közötti korosztálynak szól, azoknak a gyerekeknek, akik éppen most kezdik az iskolát és előtte egy kis segítségre szorulnak a felzárkózáshoz, illetve ahhoz, hogy minél sikeresebben vegyék az első lépéseket az iskolában.

Nagyon sokan nem is tudják, de az iskolára való érettség egyik legfontosabb mércéje a finommotorika. Mit jelent a finommotorika? Ez a kész és az ujjak összehangolt, finom mozgását takarja. Ha a kéz és az ujjak megfelelően működnek, összehangoltan, szépen, akkor a gyermek már érett az iskolás korra és nyugodtan meg lehet kezdeni ezt az időszakot. Ha nem elég érett hozzá, akkor ezt mindenképpen fejleszteni kell, mert sok problémája lehet az iskolában, nem érik sikerek és akár elmehet a kedve az egésztől.

Emellett a finommotorika még szoros kapcsolatban áll az egyensúly és a nagymozgások fejlődésével is vagy akár a kéz és a szemek megfelelő, szintén összehangolt koordinációjával.

A finommotorika még továbbá szoros kapcsolatban van a grafomotoros fejlődéssel is. Mit jelent ez? A grafomotoros fejlődés a finommozgások koordinációját jelenti, vagyis, amikor a gyermek írás és rajz készsége megfelelően fejlődött ki és kiegyensúlyozottan működik.

Az úgynevezett grafomotoros módszer hozzájárul a logikai és kombinációs készség és a kreativitás fejlesztéséhez, a tájékozódáshoz való képességhez, illetve a gyermeknek sokkal gazdagabb lesz a fantáziája és ötletesebb megoldásokat tud alkalmazni bizonyos helyzetekben. Ezeknek a tulajdonágoknak és készségeknek a megléte nagyban befolyásolhatja az első iskolai lépéseket.

A grafotomoros készség fejlesztésének az is a célja, hogy egy nagyon jó alapot adjon az íráshoz és a vonalvezetéshez, összerendezze az írásmozgást és segítse az érési folyamatokat.

Egészen 160 oldalon keresztül tudunk tartalmas és színes, hasznos feladatokat adni a gyermekünknek ebben a könyvben, melyet a https://szilvia-logopedia.hu/finommotorika-fejlesztese.php oldalon tudunk megrendelni. Nekünk nagyon sokat segített, és csak ajánlani tudom más, hasonló korú gyerekeknek.